Przeglądasz poprzednią wersję tego dokumentu z 2021-04-08 @ 14:58:35
Przedmiot działalności ZUK Stargard
Celem działania Zarządu jest realizacja zadań własnych gminy o charakterze użyteczności publicznej, polegających na organizowaniu oraz zapewnieniu ciągłego i nieprzerwalnego zaspakajania potrzeb wspólnoty samorządowej – miasta Stargard w zakresie prawidłowej gospodarki odpadami w ramach zintegrowanego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, utrzymania czystości i porządku oraz pielęgnacji zieleni na drogach gminnych oraz innych terenach publicznych miasta.
Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- Zarządzanie zintegrowanym systemem gospodarki odpadami komunalnymi wraz z prowadzeniem obsługi administracyjnej systemu, a w tym m.in.:
- zapewnienie właścicielom nieruchomości ciągłości odbioru odpadów komunalnych, transportu oraz przekazania do dalszego zagospodarowania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego,
- prowadzenie gminnego rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
- weryfikacja złożonych przez właścicieli nieruchomości deklaracji,
- wydawanie decyzji administracyjnych,
- pobieranie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowania przedegzekucyjnego,
- nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości oraz podmiotom zagospodarowującym te odpady,
- przygotowanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych, zawieranie umów oraz nadzór nad ich realizacją,
- utworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów, w tym wskazywanie miejsc gdzie mogą być prowadzone zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych,
- nadzór i kontrola nad całym systemem, w tym kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania odpadów,
- zarządzanie pozostałymi komponentami systemu (np. systemem selektywnej zbiórki odpadów),
- sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi oraz innych sprawozdań,
- sporządzenie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy, w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi
- Utrzymanie czystości i porządku na drogach gminnych oraz innych, powierzonych jednostce terenach miejskich;
- Zarządzanie powierzonymi jednostce do utrzymania terenami zieleni miejskiej;
- Realizacja pozostałych obowiązków Gminy, niewymienionych w niniejszym statucie, w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach.
- Wersja z dnia: 2021-04-08 @ 14:58:35 [aktualna wersja], zmieniona przez: Ewa Orłowska
- Wersja z dnia: 2021-04-08 @ 14:58:35, zmieniona przez: Ewa Orłowska